Malé ženy

27. září 2017 v 13:26 | Anaj |  Knihy

Autor: Louisa May Alcottová
Žánr: Román pro ženy
Rok vydání: 2009
Počet stran: 496
Popis: Romantická Meg, nezkrotná Jo, nenápadná Beth a rozmazlená Amy. Čtyři sestry, které musejí čelit stesku po tatínkovi, chudobě či vážné nemoci, ale hlavně svým vlastním tužbám a malým nectnostem. Čtyři dívčí hrdinky, jež postupně dospívají, zakládají vlastní rodiny a poznávají velké lásky, velké smutky, všední strasti i nevšední krásy života. To jsou proslulé Malé ženy, které se již po generace zapisují do srdcí stále nových čtenářů nejen v Americe, kde si získaly status věčného bestselleru. Nový český překlad poprvé po více než sto letech představuje čtenářům Malé ženy v kompletní nezkrácené podobě včetně druhého dílu.

Můj názor: Další náhoda, která si mě získala. Tato knížka je poměrně stará. Originál vydala autorka již v roce 1868 a děj zasadila do občanské války v Americe, ale podle mě je z jisté části aktuální pořád. Příběh se točí kolem jedné rodiny, tedy hlavně jejich čtyř dcer Mer, Jo, Beth a Amy. Každá z nich je úplně jiná a všechny si prochází různými životními zkouškami. V první části knihy se jedná o to, že dívky společně s matkou čekají až se jejich otec, povolaný do války, vrátí. Zato druhá polovina se odehrává o několik let později a sleduje nové problémy sester. Celá kniha končí šťastně, i když jedné velmi smutné skutečnosti se nevyhneme, ale i to k životu patří. Celá kniha se mi dobře četla. V té době byli lidé hodně věřící, a tak se zde nachází mnoho náboženských spojitostí a matka dcer jim často dává mravní kázání. I přes to mi přijde, že tam tyto věci jsou zakomponované dobře, takže vám to ani moc nepřijde, a když už tak si musíte uvědomit, že se nacházíte v jiné době.

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.