4. července 2017 v 21:00 | Anaj |  Knihy

Tak, můj první pokus o recenzi je tu. :)

Autor: John Green a David Levithan
Žánr: Young Adult, Román, Pro děti a mládež
Rok vydání: 2016
Počet stran: 280
Popis:Chicago je dost velké město a dva středoškoláky z jeho opačných konců může dohromady svést leda náhoda. A aby se navíc ti dva jmenovali úplně stejně, totiž Will Grayson, musí ta náhoda být hodně veliká. Jenže opravdový spád věci naberou teprve tehdy, když se do všeho vloží ještě někdo třetí - kamarád jednoho z Willů zvaný Drobek, tornádo v lidské podobě. Drobek je střední útočník školního týmu amerického fotbalu, autor, skladatel, producent, režisér a hlavní hvězda nejlepšího muzikálu všech dob, a především věčně zamilovaný gay. A když ten se do něčeho pustí, můžete si být jistí, že při zdi se držet nebude… Oba Willy čeká řada příjemných i méně příjemných překvapení a postupně si budou muset znovu přebrat všechno, co si mysleli o sobě, o lásce i o přátelství.

Můj názor: Četla jsem ji teprve nedávno, ale už ani nevím, kde jsem na ni narazila. Od Johna Greena ani od Davida Levithana jsem do té doby nic nečetla, i když mi kamarádka říkala, že kniha Hvězdy nám nepřály je, na rozdíl od filmu, velmi pěkná. Musím však říct, že po přečtení tohohle kousku o přečtení již dříve zmiňované začínám vážně uvažovat.
Kniha je psána z pohledu dvou Willů Graysonů (každý autor píše o jednom z nich), z nichž je každý úplně jiný, žije si svůj život, ale přesto se jednoho večera jejich cesty střetnou. Jak je v popisu již zmíněno Drobek, je vlastně ten, kdo je tak nějak "donutí" se pořádně seznámit. Vypsala bych to podrobněji, ale to bych spoilerovala a to se mi nechce dělat, sama nemám ráda, když to někdo dělá.
Než jsem knihu zakoupila, zkoumala jsem různé recenze, kde lisé psali, že jim trvalo déle si zvyknout na styl psaní
D. Levithana, jeho části jsou totiž psané bez velkých písmen, uvozovek apod. Mně to ale rozhodně problém nedělalo. Přišlo mi to jako příjemné osvěžení knihy a troufnu si říct, že mě právě části Levithanova Willa bavily o trochu víc.
Co říci závěrem? Snad jen, že kniha má tak trochu otevřený konec, takže si spoustu věcí musíte domyslet. Což já zrovna ráda nedělám. :) Jinak se mi kniha velmi líbila, už jen ten nápad se stejnými jmény. Bylo to příjemné oddechové čtení, provázené humornými pasážemi. Jediné, co by někomu mohlo vadit, že se tam objevuje láska mezi stejným pohlavím. Vlastně jedna z hlavních postav je gay. Mě tohle nevadí, ani to tam nebylo podle mě nějak násilně vyobrazeno, spíš jen okrajově, ale někomu to vadit může. Stejně si ale myslím, že hlavním motivem této knihy je přátelství. Ať už mezi Willem a Drobkem, či Willem a Willem.

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.