Deník kastelána

9. července 2017 v 20:48 | Anaj |  Knihy

Autor: Evžen Boček
Žánr: Humor, Romány, Deník
Rok vydání: 2000
Počet stran: 232
Popis: Deníkový příběh zámeckého kastelána čtenáře okamžitě chytí a nedovolí mu četbu odložit na později. Hrdina knihy opustí velkoměsto a odchází na venkov, aby našel ztracený klid a smysl života, aby snad i zachránil své manželství, které se ocitlo v krizi. Zámek ho však od počátku zaskočí svou magičností, odkrývá se jako místo plné dávných příběhů, dramat a nečekaných setkání. Tajemné síly prosáknou do života celé jeho rodiny. Je proti tomu lidský rozum dostačující zbraní, nebo jsou věci mezi nebem a zemí, s nimiž je třeba se smířit? Kastelán možná nenajde, co hledá, možná nezíská, co si přeje, možná nic není, jak si představoval. V každém případě mu život ve zdech mysteriózního zámku odhalí skutečnosti, o nichž dříve neměl nejmenšího tušení.

Můj názor: Deník kastelána jsem četla až po přečtení "Aristokratek", ale rozhodně jsem nebyla zklamaná. Je to jiné než "Aristokratky". Rozhodně se zde nachází více věcí co jsou tzv. mezi nebem a zemí, nad některými z nich zůstával rozum stát. Velmi se mi líbil příběh, způsob podání, prostě vše. Vedlejší postavy jsou zvláštní individua, ale na to jsem byla již z předešlých knih zvyklá. Co na téhle knize naprosto zbožňuji, a to vlastně i u všech ostatních autorových knih, je jeho smysl pro humor. Bylo pro mě dost těžké přestat se smát, takže si dovedete představit, jak to vypadalo, když jsem to chtěla číst nahlas. :) Dále se mi líbí, že používá hovorovou češtinu, protože řekněme si to narovinu, nikdo, natož kastelán, nemluví úplně spisovně. Ano, je pravda, že těch sprostých slov, tam bylo dost, ale stále si myslím, že to nebylo zas tak hrozné. Vždyť se podívejte kolem sebe, skoro ve všech filmech, hrách, ba i v politice se mluví v dnešní době sprostě. Myslím, že dnes již nemáte v podstatě šanci se sprostým slovům vyhnout, ať se snažíte jak chcete a věřte mi, že já dělám co můžu. :) Co mě lehce rozčiluje je ale opět takový neuzavřený konec. Už dlouho doufám, že se dočkám nějakého pokračování, ale možná je lepší otevřený konec, než druhý díl o ničem. Takže na závěr, pokud hledáte dobrou knížku od českého autora, můžu Bočka vřele doporučit.

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.